Afgelopen weekend vond de Eurol Hellendoornrally plaats. Dit jaar werd de rally als vanouds verreden over twee wedstrijddagen en onderscheidde zich daarmee van de andere Nederlandse wedstrijden. De gehele Nederlandse rallytop stond aan de start, net als oud formule 1 rijder Jos Verstappen en ex WK-rijder Stéphane Lefebvre. Al met al zware tegenstand voor Gert-Jan en Martin, die een jaar eerder de winst wisten te behalen in de Hellendoorn rally.
De Skoda Fabia Rally 2 werd voor de wedstrijd hersteld van een crash in de GTC Rally. Dit bleek nog in het hoofd van Gert-Jan te spelen. Zo bleek na de eerste klassementsproeven. Er werd regen verwacht en daarom werd er gestart op regenbanden. Zware regenbuien bleven uit en de regenbanden gaven niet de verwachtte grip. Het vertrouwen in de Skoda dat tijdens de GTC verloren ging, kwam daarmee niet terug.
Er werd tijdens de eerste service van de vrijdagavond gekozen voor droog weer banden (slicks). Dit bleek de foute keuze te zijn, gezien de vele regen. Snelle tijden bleven uit en op de vijfde klassementsproef brak het rechter voorwiel af nadat er over een betonpaal gereden werd, die midden op de weg lag. Dit zorgde voor veel tijdsverlies en de kans op een goede klassering was hiermee helemaal vervlogen. Gert-Jan en Martin waren gelukkig net op tijd bij de start van de laatste klassementsproef van de avond, zodat ze niet uit zouden vallen.
Het was duidelijk dat een goede klassering niet meer mogelijk was. Gert-Jan en Martin hadden als doel gesteld om het vertrouwen terug te vinden en de snelheid te verhogen. Dit bleek niet zo makkelijk in de kletsnatte editie van de Hellendoorn rally. Het team hield goed de buienradar app in de gaten en stemde hierop de bandenkeuze af. De informatie bleek echter steeds onjuist, waardoor het duo steeds op de verkeerde banden stond. Dit alles zorgde ervoor dat het vertrouwen niet terug kwam en de snelheid er niet in kwam.
Voor de start van de klassementspoef rond Ypelo, begon het plotseling heel hard te regenen op het moment dat Gert-Jan en Martin mochten starten. De slicks gaven geen grip. Bij het opgaan van één van de onverharde stukken gleed de Skoda Fabia Rally 2 uit de bocht het weiland in. Door gas te blijven geven kwam de Skoda niet vast te staan. De uitgang van het weiland werd uiteindelijk gevonden en ze vervolgden hun weg met veel tijdverlies.
Tijdens de laatste proeven van de rally werd wederom op regenbanden gestart. De voorspelde regen kwam echter niet en de grip was niet geweldig. Er werden geen fouten meer gemaakt en de wedstrijd werd afgesloten zonder schades, met uitzondering van de gebroken velg. Al met al een zeer teleurstellende wedstrijd voor het Kobus Tuning Competition Team. Tijdens de Rocar-Tech Twente Rally, laatste wedstrijd van het Open Nederlands rally kampioenschap, zal het team alles op alles zetten om één van de ereplaatsen te bemachtigen.